Twoja kariera w Departamencie Zakupu
Od analizy rynku, przez zapewnienie jakości, kształtowanie asortymentu, aż do reklamy produktów. Pracownicy Departamentu Zakupu, dokonując wyboru najatrakcyjniejszych produktów oraz ustalając ceny, kształtują ofertę asortymentową firmy Kaufland. Jest to zadanie, którego realizacja polega na ścisłej współpracy z pracownikami zatrudnionymi w innych działach.
Niezależnie od tego, czy chciałbyś zajmować się nabywaniem produktów spożywczych lub przemysłowych, zarządzać przepływem towarów, czy uczestniczyć w tworzeniu kreatywnej reklamy - w firmie Kaufland czekają na Ciebie różne możliwości.
Tutaj znajdziesz aktualne oferty pracy w Departamencie Zakupu.
Zobacz, jakie możliwości rozwoju oferuje Kaufland w obszarze Zakupu
Chcesz rozwijać swoje kompetencje w obszarze Zakupu w międzynarodowej firmie? Zobacz, jakie piony, działy i departamenty wyróżniamy wewnątrz firmy.
Dział Business Intelligence
Jest centrum kompetencyjnym zajmującym się generowaniem, analizą oraz interpretacją danych (wewnętrznych i zewnętrznych).
Dział Zapewnienia Jakości
Odpowiedzialny jest za nadzór nad jakością produktów.
Dział Zarządzania Kategoriami Produktów
Odpowiedzialny jest za tworzenie planogramów, tzw. layoutów, czyli narzędzi służących do budowy ekspozycji produktów w naszych marketach.
Dział Zarządzania Procesami
Odpowiada za aktualizację i usprawnianie procesów wewnątrz Departamentu Zakupu, wdrażanie projektów międzynarodowych oraz kontrolę danych i procesów.
Pion Koordynacji Promocji
Zajmuje się m. in. przygotowaniem gazet reklamowych, katalogów, realizacją specjalnych akcji promocyjnych, monitorowaniem i analizowaniem działań konkurencji.
Pion Organizacji Zakupu
To wsparcie fachowe dla kupców - odpowiada za dostarczenie im wszelkich informacji, środków i narzędzi pozwalających na sprawny, efektywny i przynoszący zysk zakup towarów.
Pion Zakupu Artykuły Świeże
Odpowiada za dobór asortymentu i dostawców w kategoriach chłodzonych: nabiał, garmażerka, ryby, wędliny, mięso i drób, pieczywo oraz mrożonki i lody. Pod jego opieką znajduje się również cała lada obsługowa. Głównymi zadaniami tego pionu są: ustalanie warunków handlowych z dostawcami, określanie specyfikacji jakościowych produktów, ustalanie cen sprzedaży, opracowywanie planu promocji oraz sezonów.
Pion Zakupu Artykuły Przemysłowe
Odpowiedzialny jest za wyszukiwanie nowych produktów odpowiadających obecnym trendom rynkowym, negocjowanie cen z dostawcami oraz przygotowywanie ofert promocyjnych.
Pion Zakupu Artykuły Spożywcze
Do głównych jego zadań należą negocjacje cen z dostawcami, opracowywanie i dopasowywanie asortymentu do potrzeb rynku.
Pion Zakupu Owoce i Warzywa
Jest odpowiedzialny za pełny proces związany ze sprzedażą asortymentu z grup Owoce, Warzywa, Kwiaty i Rośliny, począwszy od wyboru dostawców, zlecania upraw, poprzez ustalanie warunków handlowych, logistykę, zamówienia, zapewnienie jakości, na dostawie do marketów skończywszy.
Departament Marketingu
Departament Marketingu zajmuje się produkcją gazety reklamowej oraz wszelkich drukowanych ulotek, folderów, plakatów i billboardów przeznaczonych dla klientów. W naszej gestii leży także prowadzenie firmowej strony internetowej, fanpage'a na Facebooku i Instagramie oraz kanału na YouTube.
Nasza gazeta dociera do blisko 10 milionów osób, dlatego organizujemy sieć kolportażu i kierujemy rozbudowaną siecią dystrybutorów, odpowiedzialnych za dostarczanie gazet do klientów w całej Polsce.
Realizujemy wszystkie działania reklamowe Kauflandu, poczynając od jednorazowych akcji promocyjnych, a kończąc na złożonych kampaniach reklamowych.
Poznaj Kamilę – Starszego Kupca w Pionie Artykułów Spożywczych

Lubisz dynamikę w pracy? Sprawdź, dlaczego to właśnie na nią stawiamy w Departamencie Zakupu.
1. Jak zaczęła się Twoja kariera w Kauflandzie?
Pracę w Kauflandzie rozpoczęłam właściwie przypadkiem. Znalazłam się w odpowiednim miejscu i czasie (😉), a dokładnie w agencji Work Service, która współpracowała z Kauflandem. Firma poszukiwała wtedy pomocy biurowej i zgłosiłam się do takiej pracy. Chociaż tak naprawdę na spotkanie z Work Service poszłam jako osoba towarzysząca, a nie poszukująca pracy. Moja przygoda w Kauflandzie trwa już ponad 15 lat!
2. Jak w praktyce wygląda normalny dzień pracy [stanowisko pracy]?
To jest pytanie, które często słyszę, gdy uczestniczę w rozmowach rekrutacyjnych. Odpowiedź moja jest zawsze taka sama: w Dziale Zakupu każdy dzień jest inny i nie można go całego zaplanować! Jest bardzo dynamicznie, nie można się nudzić i to mi się najbardziej podoba.
3. Jakie według Ciebie predyspozycje i cechy charakteru powinna mieć osoba na tym stanowisku?
Przede wszystkim trzeba być osobą komunikatywną, samodzielną, odpowiedzialną i kreatywną. Trzeba lubić ludzi i z nimi rozmawiać. To pomaga w szybkim załatwieniu wielu spraw. Poza tym trzeba być na pewno dobrze zorganizowanym, umieć i lubić liczyć. Duże znaczenie mają również umiejętności negocjacyjne, argumentacyjne i szybkość uczenia się.
4. Jakie możliwości rozwoju daje firma Kaufland?
Firma daje ogromne możliwości rozwoju. Większość kupców, która pracuje w Dziale Zakupu, to osoby, które zaczynały pracę od stanowiska specjalisty. Są to osoby z długim stażem, które dobrze znają swoją pracę, ponieważ zaczynały ją od najniższych stanowisk – kolejno uczyły się wszystkich zadań i obowiązków. Każdy może to zrobić!
5. Jaki jest Twój największy sukces w Kauflandzie?
Uważam, że moim największym osiągnięciem jest fakt, że wykonuję pracę, którą lubię i która daje mi ciągłą satysfakcję. Nie bez znaczenia jest też to, że po prostu lubię ludzi, z którymi na co dzień pracuję. Tworzymy fajny zespół, dobrze się rozumiemy i wzajemnie się wspieramy.
6. Co poradziłabyś młodym osobom, które właśnie teraz decydują o swojej przyszłości zawodowej? Na czym powinny się skupić, jakie umiejętności będą im potrzebne do pracy w obszarze ….?
Młode osoby, które zaczynają swoją karierę zawodową, powinny przede wszystkim skupić się na tym, żeby praca, którą wybiorą, dawała im radość. Do pracy w obszarze zakupu potrzebne są umiejętności analityczne oraz społeczne. Praca w zakupie to nieustanny kontakt z innymi ludźmi.